söndag 10 juni 2012

Betong-gjutningskurs!!!!!!

I lördags hade jag några damer ur släkten här och vi hade en betonggjutningskurs:)



Fullt med grejer överallt!!! :)
Betong, blandare, vatten, formar, rabarberblad, stenar, sand mm.mm massor av grejor var det!!!

de fyra duktiga deltagarna:)




Mormor Barbro gjorde ljusstakar, trädgårdsprydnader, och en liten tvålkopp


moster karin gjorde ett stort fågelbad, trädgårdsprydnader och en gångplatta...



svärMoster Jenny gjorde 45 stycken hjärtan, med lite hjälp från oss andra, de ska fungera som bordsdekoration / bordsplacering till det stundande bröllopet i september:)

svärMor Catharina och svärMormor Birgitta gjorde ljusstakar och små rosor, och hjälpte till med hjärtana:)



Vi hade en väldigt trevlig dag, vi började med att gå igenom lite "att tänka på" och tips, ideér och insperation, sedan började vi gjuta för fulla muggar,
Jag passade på att gjuta snapsglas, och en gångplatta, senare på kvällen sedan gjorde jag ett fågelbad som jag ska ge bort i present......

När vi hade gjutit klart och plockat undan var det dags för lunch, jag bjöd på pastasallad och till efterrätt jordgubbspaj:)

Sedan åkte trötta men mycket nöjda kursdeltagare hem:)

Jag ska ta med mig alla grejer som de gjutit in till Västerås för leverans någon dag denna vecka:)



Tack alla ni för en härlig dag!!




Inga kommentarer: