söndag 22 juli 2012

Gjort allt och ingenting...

I helgen har vi gjort allt och ingenting:)

I fredags njöt vi av att vara lediga, efter en lång god frukost, gjöt jag lite betong och Magnus njöt i solen, sedan hamnade jag oxå i en solstol:) Sedan åkte vi till Västerås, käkade kina mat och sedan vidare till Västerås motorstadion för att se lite på midnattsolsrallyt...

Fina bilar, men vi hade inte riktig ro att vara kvar och se när det verkliga rallyt började, men men, vi fick se de som körde i 50 km/h klassen iaf:)

Sedan drog vi hem till Martin som fyllde år, vi fick mumsig smörgåstårta och fika:)

Sedan blev det några jäger, några cider och så någon gin och tonic... så vi kom hem lagom till 03....

Vi hade en mycket trevlig kväll!! Tack Martin!!!


I går, lördag, kom syrran med familj och lämnade Ebba här på fm, sedan blev det långpromenad i skogen och blåbärsplockning, inte så seriös, men det blev en liter iallafall, det räcker lagom till några blåbärsmuffins och frukost.
FRUKOST!

När vi kom hem käkade vi grillat, MUMS, och Magnus åkte iväg och hjälpte sin pappa flytta lite grejer...

Idag har vi varit på Ängsö i Västerås, Ebba, Jag, Magnus och Magnus mamma Catharina, Magnus fiskade lite, men det blåste såååå mycket så det gick inte så bra, jag och Ebba badade fötterna och så fikade vi förståss... goda blåbärsmuffins och kakor som jag bakade i förmiddags...


 Ebba och Magnus gosar lite:)

 Schackkakorna jag bakade:)

På plats på Ängsö...
 Som i reklamen: "Fot mot strand får ju alltid sjukt mycket likes"

 Fin bild på Ebba, hennes uppfödare önskade en ståbild, jag gjorde mitt bästa! :) Ska skickad den till henne på facebook nu:)

Jag och Ebba njuter trots halv storm!

VI har haft en mycket skön dag! En riktig semesterdag!!!

Efter Ängsö Bjöd vi Magnus mamma på mat på Little America, en ny restaurang i Västerås med hamburgare och korv och massa "amerikanska" tillbehör, dessutom åker servitörerna rullskridskor:) De hade så bra ute bord så Ebba fick vara med hon oxå! 

Nu sover Ebba djupt och jag har bakat morotskaka, får finbesök av Åsa och Lilly imorgon, då måste vi ju ha gott fika!

Men först ska jag lämna Ebba hos mamma och pappa som ska ta med henne hem till By imorgon... kommer sakna att ha henne här hemma:/ Men men, det får bli fler gånger! Nu vet vi ju att det går bra med katterna.. Mirma är lite kinkig, men Raffe spatserar runt här som vanligt "det är mitt hus, jag bestämmer" "flytta på dig din stora kluns" Idag stod de till och med och åt ur samma matskål....... Är ännu mer osäker på om Raffe verkligen är en katt.... ;)

Det bästa med den här dagen är att det är söndag, men vi måste inte gå och lägga oss, för imorgon är vi LEDIGA och dagen efter det och dagen efter det och dagen efter det och dagen efter det och dagen efter det.............


SES!!!

 


Inga kommentarer: