tisdag 24 juli 2012

måndag och tisdag

Igår, måndag hade jag finbesök här av sötaste Lily och hennes fina mamma Åsa:)


 Bilden blev inte så bra.. men men...

Vi pratade och pratade och klockan bara gick, så så mycket mer blev det inte av den dagen:) Men vad gör väld et, när man har SEMESTER!

Så idag, efter lite sovmorgon, så åkte vi och fiskade i ABB sportfiskeklubb sjöarna.


 Men, inte fick vi mycket fisk.. ingenting nästan...
Så vi grillade korv istället:)

 Eldmästare Magnus fixar glöden!
Mumsig korv och majskolv blev de, sedan lie mer fiske..


 Magnus fick två små små gäddor, men de ska upp iallafall, för de blir stora och äter upp alla fina öringar och regnbågar.. tyvärr så hade han även en jättebamsing gädda på kroken, men den lossnade precis när han skulle ta upp den och jag var på väg ur båten, de är äckliga!!!!
 Men den lossnade.. så jag slapp hoppa i sjön! 

Jag tappade oxå en gädda, jätteliten, och så tappade jag en öring... men det var lika så bra för jag hann se den och den var mini mini mini, så det var bra att den lossnade så den fick växa till sig lite:)


Nu blir det lite kvällsfika!

SES!!

Inga kommentarer: