måndag 30 juli 2012

Vad har hänt sedan sist?

Jag upptäckte just att det var en vecka sedan jag uppdaterade.... oj...

men här kommer en "kort" uppdatering om vad vi pysslat med senaste veckan, kanske mest för min egen skull, så jag minns vad vi gjort på semestern! :)

I onsdags hämtade vi upp Magnus mamma på Vallby och sedan gick vi på stan i Västerås hela dagen, vi hade en mycket trevlig dag! God mat och kul shopping och trevligt sällskap:)

I torsdags var vi även då in till Västerås, köpte bilgrejer och lite plank och gjorde lite andra måsten, men var hemma ganska snart igen, jag oljade staketet på ena sidan och Magnus lagade bilen. På em sedan kom Björn och Sofia på lite grillat sedan åkte vi till Sala för salafestivalen, Rydell & Quick var det som gällde! Jädrar anamma vad bra dom var och VILKET DRAG!!!! 
Vi köpte en skiva och fick den signerad, "tack för att ni kom, jag såg er allt hur ni stod och rockade där bak, tack för stödet" sa sångaren:) Det var ju lite coolt!

I fredags var jag till Lovisa som bor i Uppsala, vi shoppade heeela dagen och det var mycket trevligt att shoppa i Uppsala! Och det är alltid lika trevligt att träffa Lovisa!!!

I lördags var vi parkeringsvakter på dragspelstämman i Västerfärnebo, det var inte jättemycket bilar, men jag hörde att det var fler än vanligt som hade parkerat nere vid gammelgården och vi var ju parkeringsvakter på skolgården. Men det blev nästan fullt iaf:)

På eftermiddagev var vi tvungna att åka till jourläkare i Västerås för Magnus råkade bli biten av Mirma i fredags kväll, en ren olyckshändelse när han skulle "rädda" henne från en stor hund, som inte ville någonting ont, men det förstod ju inte Mirma... hur som hellst så ska man vara jäkligt försiktig när det gäller kattbett i händer så det blev penicillinkur:( men det var bra att han fick medicin, så det inte blir något tok! Nu är handen bättre, fortfarande svullen men såren ser finare ut!

på lördagskvällen tog vi det lugnt och kikade på GP speedway på TV:)

Igår, söndag målade vi staket hela dagen, plus lite tvätt och mat och såntdär vardagsgöra, men staketet blir vääääldigt fint! :)

Kort kommer!

Idag har jag städat och grejjat inne, tvättat och donat, börjat plocka fram lite packning till onsdagens semesterresa till Mora, Magnus har målat staketet:)

NU kikar vi på en Walanderfilm:)

Ska ladda upp lite bilder nu:)

SES!

Inga kommentarer: