torsdag 27 december 2012

Jul, Jul strålande jul...

VI har firat jul i dagarna två:)
 
På julafton var vi hemma hos syster med familjen i By, och på juldagen var vi hemma hos Magnus Moster med familj och släktningar.
 
dessvärre tog jag inte ett kort!! på juldagen:/ men desto fler på julafton:)
 
Julafton började med Julshow, framförd av Renen Rudolf, Tomtemor och en tomtenisse... Eller Ylva, Tyra och Mira med andra ord...
 
 
Ylva drog in mira på en släde (bil) och Tyra bjöd alla på pepparkakor, sedan sjöng de några låtar:)
Sååå söta!!!!

Ville var inte med i själva showen, men han fick vara med på kortet sedan! 

 
Lite senare var det dags för mat, myyycket gott!!!!


Kalle Anka, Pappa Jörgen och tjejerna är fast!
 
 
Sedan kom tomten!!!!!
 

 


Sedan var det som brukligt är dags för lite julklappshysteri...
 
 
 
 
Alla stora och små barn blev väldigt glada för alla julklappar:)
 
Jag fick många trevliga julklappar, bland annat en jättefin digital köksvåg av mor och far, och av Magnus fick jag (bland annat) Ett elpiano/keyboard, jättefin!!!!! Har ännu inte kommit på alla bra funktioner, men jag har inte satt mig in i de riktigt ordentligt ännu....
 
På juldagen käkade vi oxå god julmat och bytte lite julklappar med Magnus familj, där spelade vi även julklappspelet, jag vann "bara" ett blockljus... men våra medspelare tyckte då så synd om mig och Magnus (som inte vann någonting) så vi fick en jättesöt tomte och ett snyggt uppläggningsfat:)
 
NU är det tack och godnatt:)
 
 
SES!!!
 


Inga kommentarer: