söndag 10 februari 2013

en sån där skön helg...

Jaaaa, trots lite ändring i helgplanerna så blev det en skön helg!
 
I lördags skulle vi har varit till By, hem till syrran med familj, Tyra har fyllt år så vi skulle gratta henne.. men.. det var sånt jäkla snöoväder när vi kikade ut i lördags morse, så vi ställde in, ville inte ut och halka... hela veckan har jag halkat till och från jobbet, så det räckte med det.
 
Vi får ta tyrafirandet en annan helg istället:)
 
Så vi var hemma, jag städade garderober, denna gång var det våra kläd garderober som fick sig en omgång:) så skönt! Magnus dammsög och städade kattlådor, sedan hjälptes vi åt med lite allmänt städning... såntdär som man behöver göra men inte hinner i veckorna.
 
Frammåt kvällskvisten tog jag mig ett varmt bad, jag var så frusen så det var riktogt skönt!!!
 
 
Sedan var det melodifestivalen, denna vecka var ju iallafall bättre än förra veckan, då var det ju bara hemskt! Jag tyckte att den bästa låten var Erik Segerstedt och hon Tone eller vad hon heter:)
 
Men de gick bara till andra chansen, men jag hoppas de går till final:)
 
 
Idag, söndag, har vi målat lite i garderoben i lilla rummet, eller jag målade sista grund-vändan på de utdragbara lådorna, sedan spenderade jag en bra stund framför datorn när jag höll på med allad essa foton!! Var ganska så irreterad på datorn ett tag, men det löste sig:)
 
TUR att Magnus är lugn... när jag mest har lust att slänga ut datorn genom fönstret...:)
 
 
JA.. sedan käkade vi lite mat och så har vi kikat på filmen Cockpit, blev ganska besviken, trodde det var en ren komedi, men jag tycker mer att det var en propaganda film i frågan om könsroller.. ja.. inte riktigt vad jag väntat mig.. men filmen var ändå OK...  Nu har vi sett den iallafall...
 
Nu kikar vi på så ska det låta, sen är det nog bara natti natti... ska bara lägga in lite bilder på kattbloggen först:)
 
SÅÅÅÅ, intresseflagg för det här inlägget då... men men..
 
 
SES!!!
 


Inga kommentarer: