onsdag 20 november 2013

Hej hej hallå dagboken...

Det känns lite som att skriva dagbok dethär..men men..det är väl egentligen just vad det är??

Idag har jag och Saga varit på ett spännande läkarbesök... (det spännande läkarbesöket del 2 för min del då... Se del 1 här )
Först skämtade läkaren typ de första 10min om att de hade kallat in oss tidigare bara för att de skulle få fika längre sen...jo..hahaha jag skrattade lite..men det var kul första gången...inte de andra fem... Sen kikade läkaren på Sagas utslag och var proffesionell och gjorde sin bedömning, han verkade påläst så det var ju ett+! Så frågade han om jag eller Magnus hade problem med exem eller torr hud...och innan jag riktigt hinner svara så nyper han mig lite i kinden och konstaterar att jag är en torr och dammig en.... Eeeeh...va? Jo.. Så förklarade han först på latin.. Jag fatta nada.. Sen förklarade han att om man har ett litet veck under ögat/ovanför kinden så tyder det på att man har anlag för torr hud... Så då var jag torr och dammig... Eeeh... Ok...
Så Saga hade valt lite fel när hon valde föräldrar...tack för den...not... så det var alltså torra utslag med exem hon hade..
Nu var läkaren väldigt vänlig och lite skämtsam.. Men var som sagt fortarande påläst och verkade kunnig så det var väl inte ett lika kaosartat läkarbesök som det jag skrivit om tidigare... Men lite underligt var det allt....
Ordinationen för Saga blev iallafall att fortsätta smörja med den salvan vi har och sedan smörja extra med hydrokortison om det uppkommer några exem. Det var ju väldigt skönt att han avfärdade tanken om mjölkprotein allergi som vi varit inne på tidigare...

Så... Det var det spännande läkarbesöket del två...hihi

Sedan mötte vi iallafall upp grannen Frida med dottern Alicia på stan..strosade runt en stund för att sedan traska till öppna förskolan...

Och nu ikväll har Saga ätit gröt med god aptit, sovit ganska så gott ända sen 19, bara vaknat någon gång och behövt gosa lite och "sövas" om... Vi får se hur natten går..men de senaste två nätterna har hon sovit fram till 6-7 men då har hon iof varit ledsen och inte velat sova ordentligt förrän vid 23... Hm.. Ja vi får se.. Dagens bravader kanske behöver en god natts sömn för att smälta;-)

God natt!!!!

Inga kommentarer: