tisdag 24 maj 2011

Betong betong:)

Det är så kul nu, när det går att gjuta ute och kunna ha det på "brinning" ute:)
och framför allt så är det kul att gjuta nu när det finns så fina rabarberblad att gjuta av!

Det blir så fint mönster!!!

Det här hjärtat gjorde jag på plant underlag på ett rabarberblad.. det blev sååå fint! Tror jag ska lägga in det som prydnad i sovrummet, det matchar vår fondvägg där inne.


här är en bild på min skål jag gjort, funderar på att ha frukt i den... och så mitt rabarberhjärta och ett "vanligt" hjärta a´la´Elin, det sistnämnda ska en arbetskamrat till mig få, vi har pratat om betong och hon ska kika om hon har någon gammal stövel ute i sommarstugan som jag kan gjuta i... jom, lite galen är jag, men jag tror det kan bli riktigt snyggt... en stövel med ingjuten kruka kanske vore ngt?? :)




Idag har det varit jobb som vanligt, av någon anledning så har det varit ganska lugnt idag, men det är skönt med sådana dagar oxå:) Efter jobbet for jag hem, började laga matlåda, och käkade, sedan gick jag ut och gick stavgång i ca 40 min, och när jag kom hem kunde jag bara inte låta bli att vända upp några saker av det jag gjutit, (det ovanför) det enda som är kvar att vända är ett fågelbad som jag gjort på beställning:) Det ska jag vända på torsdag, för imorgon är det speedway, den uppskjutna matchen som blev inställd i förra veckan.
(Jag skrev fel i tidigare blogginlägg, det är alltså imorgon onsdag det är speedway, inte på torsdag)
Så NU måste jag prova lite kläder (klänningar) inför klinikfesten på fredag... det ska bli så skoj!
Men, jag kan ju inte avslöja så mycket här:)
Det kommer en utförlig berättelse om tidernas fest, EFTER festen:)


NU, så ska jag prova klänningar:)


SES!!!!


Inga kommentarer: