söndag 9 december 2012

Globen horse show

Förra lördagen var vi på globen horse show, jag syrran och döttrarna Ylva och Tyra.
Själva showen var jättebra som vanligt, men det som var lite sämre var att de hade flyttat mässan som brukar vara i annexet i globen, nu var det på hovet alldeles i närheten, men det var mycket mindre yta så vi gick ett halvt varv sedan gav vi upp, det gick inte att gå där inne...
 
Men, som sagt showen var suuuperbra!!!
 
Tog ganska mycket blider, men som jag skrivit förut så är det svårt att få bra bilder i globen, om man inte har en superduermegabraochdyr kamera eller siter vid ringen...
 
Jag bjuder på de bilder som blev ganska ok...
 

 Blåsorkester var på plats:)
Inte vilken blåsorkester som helst, den riktiga från försvaret... och nu har jag glömt vad den heter...
 
 Och fina hästar från ridande högvakten
 
Stockholm horse show firade 20 års jubileum så temat var sverige... och vad ska vara med då om inte nordsvenskar och dalahästar!!!!???
 
 Fiiiin målad dalahäst....
 
Och ett 20 års jubileum måste såklart firas med ett 20 spann av hästar, 20 shettisar på en vagn!!!!


Ett av numren var rena akrobatiken! Runt och upp och ner och tillochmed runt UNDER hästens mage, men jag fick ingen bra bild på det, men här är det en bild på en som gör volter runt ur sadeln...
 

 
 
OCH sååååklart det bästa av allt...... ISLANDSHÄSTARNA

lägger upp en film senare, datorn vill som vanligt inte sammarbeta när jag försöker göra ett snabbt inlägg innan jag måste gå och lägga mig...


SES!!

 
 
 

Inga kommentarer: